Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Model T-2000 został zaprezentowany w 1996 r. podczas International Truck Show w Las Vegas. Prace projektowe trwały zaledwie trzy lata. Aerodynamiczna sylwetka T-2000 kojarzy się z linią samochodu Dodge Ram Pickup i jest zarazem równie rewolucyjna jak modelu T-600 z 1985 r.
Już sama liczba 2000 w nazwie sugeruje, że model ten był projektowany jako pojazd XXI wieku. Jego sylwetka radykalnie odchodzi od typowych linii amerykańskich trucków o ostrych krawędziach, bogato zdobionych ręcznie polerowanym chromem. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej Kenworth T-2000 przeszedł najwszechstronniejsze testy w historii firmy, przejeżdżając próbnie 4,8 min km. Jego maska jest o 15 cm niższa niż w modelu T-600, dzięki czemu kierowca ma znacznie lepszą widoczność - widzi drogę już 30 cm przed pojazdem, tj. o 10 cm bliżej niż w modelu T-600.
Ciągnik montuje się w wersji o wymiarze BBC wynoszącym 122 cale, czyli 3,10 m od przedniego zderzaka do tylnej ściany kabiny, z silnikiem o pojemności 11 lub 12 litrów oraz w wersji o wymiarze BBC 130 cali (3,30 m), z silnikiem o pojemności 14 litrów i mocy do 550 KM. Umieszczony pod maską T 2000 filtr powietrza jest łatwo dostępny, szyba czołowa ma o 64% większą powierzchnię, nachyloną pod kątem 32 stopni, a szerokość kabiny przed leżanką powiększono z 2 m do 2,15 m. W porównaniu z modelem T-600 zmniejszono o 30% liczbę wszystkich części. Dzięki zastąpieniu stali i aluminium tworzywami kompleksowymi oraz zastosowaniu resorowania pneumatycznego tylnych osi, znacznej redukcji uległ również ciężar ciągnika.
Aerodynamika dopracowana w każdym calu Konstruktorzy Kenwortha T-2000 poświęcili szczególnie wiele uwagi aerodynamice. Znalazło to wyraz w zaokrągleniach linii, licznych owiewkach i spojlerach. Dla zredukowania ciężaru nadwozia kabinę kierowcy wykonano z materiatów kompozytowych i zmontowano przy zastosowaniu nowych technik nitowania. Także resorowanie pneumatyczne tylnej osi Airglide 200 daje oszczędność wagi rzędu 180 kg w porównaniu z systemem Airglide 100. Podłogę szoferki wykonano z materiału "thermacore" - żywicy epoksydowej z warstwą środkową z drewna balsa - bardzo wytrzymałego, dającego dobrą izolację akustyczną i termiczną.
DANE TECHNICZNE:
Producent: Kenworth Truck Company, Seattle (stan Washington), Stany Zjednoczone
Model: T-2000
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną ("corwentional")
Silnik: Cummins N14-435ES o mocy 435 KM, jako opcje: Detroit Diesel lub Caterpillar o mocy do 550 KM
Skrzynia biegów: 10-biegowa Eaton-Fuller RTLO-16610B Super
Resorowanie: z przodu resory paraboliczne, z tyłu resorowanie pneumatyczne KW Airglide 200
Rama: kratownica, podtużnice podwójne stalowe, poprzeczki stalowe, łączone śrubami
Hamulce: pneumatyczne Eaton LMS, ABS seryjny
Ciężar całkowity: ponad 15 t (w Stanach Zjednoczonych klasa
Udźwig całkowity: 56,6 t
Post został pochwalony 0 razy |