Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Od chwili przejęcia Macka przez koncern Renault dla tej legendarnej amerykańskiej firmy ponownie nadeszły lepsze czasy. Bogate tradycje godnie reprezentuje model CH 600, zwracający uwagę opatentowanym przez Macka elektronicznym systemem kontroli.
W 1996 r. firma Mack sprzedała w Stanach Zjednoczonych 20 580 samochodów ciężarowych klasy 8, tj. o dopuszczalnym ciężarze całkowitym powyżej 14,9 t. Firma Freightliner w tym samym czasie wypuściła na rynek 50 000 egzemplarzy, ale Mack uplasował się na drugim miejscu wśród producentów trucków - przed Kenworthem i Pe-terbiltem. Do tego sukcesu niewątpliwie przyczynił się model CH 600, cieszący się za oceanem znakomitą opinią.
Mack CH 600 jest nowocześnie zaprojektowanym ciągnikiem z silnikiem przed kabiną, o konfiguracji 6x4. Pojawił się na rynku w 1991 r. Został wyposażony w system kontroli elektronicznej, zastąpiony w 1995 r. zmodernizowanym systemem V-MAC II drugiej generacji. Steruje on wszystkimi parametrami pracy silnika i zapisuje je, dzięki czemu kierowca może na monitorze odczytać przebieg trasy, przeanalizować i w rezultacie podnieść efektywność swej pracy oraz zmniejszyć zużycie paliwa. Na specjalnym ekranie tablicy przyrządów można na bieżąco kontrolować pracę motoru, dobierać biegi odpowiednio do obciążeń oraz programować prędkość jazdy i stały przedział obrotów silnika. Model CH 600 zapewnia kierowcy duży komfort. Do wyboru są 4 rodzaje kabin o różnej długości, w tym wersje z wysokim dachem. Większość amerykańskich producentów ciągników ogranicza się do budowy podwozi z kabinami, sprowadzając silniki i układy napędowe od wyspecjalizowanych kooperantów. Tymczasem 99,7% samochodów ciężarowych Macka wyposażonych jest w silniki jego produkcji. Model CH 600 posiada zarówno silnik, jak i skrzynię biegów Macka.
DANE TECHNICZNE:
Producent: MackTrucks Inc., Allentown (Pensylwania), Stany Zjednoczone
Model: CH 600
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną ("conventional")
Silnik: 6-cylindrowy Mack o pojemności 12 l i mocy od 300 do 460 KM, elektroniczny system kontroli Y-MAC II
Skrzynia biegów: Macki'2100 10-biegowa lub T2180B 18-biegowa
Resorowanie: z przodu resory piórowe i amortyzatory hydrauliczne, na życzenie resorowanie pneumatyczne
Rama: kratownica
Hamulce: bębnowe pneumatyczne, na życzenie system ABS
Ciężar całkowity: ponad 15 t (w Stanach Zjednoczonych klasa 8}
Udźwig całkowity: 55 t
Post został pochwalony 0 razy |