Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Wypuszczając model 377 A/E Peterbilt znacznie odszedł od klasycznego ciągnika typu "conventional". Ta niezwykle nowoczesna konstrukcja jest zwiastunem stylu amerykańskich trucków ciężkich XXI wieku. Wprowadzona w 1996 r. kabina sypialna Ultra Cab zapewnia komfort na niespotykaną dotychczas skalę.
Zespół badawczo-rozwojowy firmy Peterbilt spędził wiele czasu nad planami konstrukcyjnymi modelu 377. Macierzysta firma Paccar w Seattle wyłożyła olbrzymie środki, aby jej najmłodsza latorośl mogła odnieść sukces. Pojazd testowano na specjalnej trasie, a badania aerodynamiczne prowadzono w tunelu powietrznym. W modelu 377 udało się zachować klasyczną linię trucku i ozdobne elementy chromowane.
Model 377 A/E oferowany jest z różnymi kabinami sypialnymi i w wersjach odpowiadających oczekiwaniom klienta: podwozie może być wykonane ze stali lub aluminium, osie typu Eaton albo Rock, kabina kierowcy z aluminium lub o konstrukcji mieszanej, skrzynia biegów automatyczna albo l0-biegowa manualna. Do wyboru pozostaje 10 wersji silników, przy czym największą popularnością cieszy się Caterpillar Diesel C-10 o mocy 350 KM. Ponadto Peterbilt przygotowany jest do zastąpienia wielu podzespołów ze stali konstrukcjami aluminiowymi, co ma pozwolić na maksymalną redukcję wagi i tym samym dalsze oszczędności zużycia paliwa.
DANE TECHNICZNE:
Producent: Peterbilt TruckCompany, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA
Model: 377 A/E
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Caterpillar C-10 o mocy 350 KM (257 kW) przy l8000 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna Fuller RT13710B (10-biegowa)
Resorowanie: resory piórowe
Rama: kratownica, podtużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe
Hamulce: bębnowe Eaton plus ABS Rockwell-Wabco
Ciężar całkowity: ponad 15 t (w USA klasa
Udźwig całkowity: do 70 t
Post został pochwalony 0 razy |