Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Peterbilt 379 kontynuuje długą tradycję ciągników z silnikiem przed kabiną. Przyciąga uwagę miłośników klasycznego trucka o konfiguracji 6x4 "madę by Peterbilt". Zachowując tradycyjną linię, jest pod względem technicznym pojazdem bardzo nowoczesnym.
Peterbilt 379 to specyficzne skojarzenie konserwatyzmu z postępem technicznym. Z wyglądu bardzo przypomina pojazdy z serii 359 z lat 60, ale jednocześnie wykorzystuje nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak przyjazny dla środowiska silnik, resorowanie pneumatyczne, system ABS i inne. W sylwetce ciągnika pojawiły się oczywiście elementy aerodynamiczne, choć jego zderzaki, obudowa chłodnicy, stopnie kabiny, zaokrąglone zbiorniki paliwa, rury wydechowe i filtr powietrza nie są pokryte tworzywami sztucznymi, lecz pięknie polerowanym aluminium.
Z aluminium - a nie z włókna szklanego - jest też maska silnika. Styliści ciągnika pamiętali o upodobaniach miłośników "oldti-merów": np. komora silnika ma wyraziste, kanciaste krawędzie, jak w starych dobrych czasach, mimo że obecnie panuje raczej moda na linie opływowe. Do popularności serii przyczynia się także szeroki wachlarz wyposażenia dodatkowego, co spotyka się z pozytywnymi reakcjami kierowców, ponieważ pozwala nadać każdemu egzemplarzowi indywidualne cechy. Początkowo w modelu 379 wymiar BBC (długość od przedniego zderzaka do tylnej ściany kabiny, ale bez kabiny sypialnej) wynosił 119 cali, czyli 3 metry. Obecnie ciągnik ten jest oferowany także w wersji BBC wynoszącej 127 cali (3,23 m), co umożliwia wyposażanie go w większe silniki, o mocy do 550 KM.
DANE TECHNICZNE:
Producent: Peterbilt Motors Co., Seattle (stan Washington), Stany Zjednoczone
Model: 379
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną ("conventional")
Silnik: Caterpillar C-10 o mocy 350 KM (257 kW) przy l 800 obr./min.
Skrzynia biegów: Fuller RT13710B, 10-biegowa
Resorowanie: z przodu resory piórowe i amortyzatory hydrauliczne, z tylu resory piórowe Quadraflex; jako opcja resorowanie pneumatyczne Air Trac
Rama: kratownica
Hamulce: Eaton, bębnowe pneumatyczne, seryjny ABS Rockwell/Wabco
Ciężar całkowity: ponad 14,9 t
Udźwig całkowity: 56,6 t
Post został pochwalony 0 razy |