Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Gdy należąca obecnie do koncernu Mercedes-Benz firma Freightiiner, przejęła część przedsiębiorstwa Forda o nazwie Ford Trucks, nazwano ją Sterling. Na rynku samochodów ciężarowych zaprezentowała ciągnik klasy wyższej, mający wiele wspólnego z Fordem Aeromax.
Model Silverstar 77 Inch jest wizytówką firmy Sterling. Został zaprojektowany jako ciężarówka klasy wyższej, przeznaczona do eksploatacji na długich trasach. Firma oznaczyła ten model symbolem A/AT 9522. Wymiar BBC (od zderzaka przedniego do tylnej ściany kabiny) wynosi w jego przypadku 122 cale (310 cm). Silverstar A/AT 9522 zwraca uwagę aerodynamicznymi liniami: układ wydechowy został umieszczony za kabiną kierowcy i obudowany owiewkami, lusterka boczne mają opływowe obudowy, a filtr powietrza schowano pod maską silnika.
Aluminiową kabinę kierowcy połączono z kabiną sypialną, dzięki czemu kierowca bez wysiadania z szoferki przechodzi do pomieszczenia wypoczynkowego. Przy projektowaniu tablicy przyrządów uwzględniono życzenia ankietowanych kierowców zawodowych. Podobnie było z projektowaniem leżanki - która dzięki temu dobrze sprawdza się w praktyce - i całej części sypialnej, w której np. regulatory klimatyzacji fluoryzują w ciemności. Na życzenie kabina może być wyposażona w telewizor, kuchenkę mikrofalową, radio z odtwarzaczem CD i lodówkę. Silverstar jest napędzany silnikami o pojemności od 10 do 14,6 litrów i mocy do 500 KM.
DANE TECHNICZNE:
Model: A/AT 9522 Silverstar Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną ("conventional")
Silniki: Cummins Mil Plus lub M14 Plus - o mocy od 280 do 500 KM, Caterpillar CIO, C12 lub 3406E - o mocy od 305 do 475 KM oraz Detroit Diesel Series 60 - o mocy od 330 do 500 KM
Skrzynia biegów: manualna (od 9 do 15 biegów) lub typu "overdrive" (od 9 do 18 biegów)
Resorowanie: z przodu resory piórowe, amortyzatory hydrauliczne; z tyłu resorowanie pneumatyczne Sterling Air-Liner
Rama: kratownica
Hamulce: Air-Cam bębnowe, sterowane pneumatycznie
Ciężar całkowity: ponad 15 t (w Stanach Zjednoczonych klasa połączona z kabiną sypialną szoferka (wygoda kierowcy) tapicerka według życzenia klienta wąż metalowy; niedrogi i łatwy do wymiany opływowa obudowa zbiornika paliwa
Udźwig całkowity: 57 t
Post został pochwalony 0 razy |