|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek23 Zastępca administratora
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Początkowo firma Western Star, jako przedsiębiorstwo należące do koncernu White, miała fabryki w Ogden (Utah, USA) i w Kenlowna (Kolumbia Brytyjska, Kanada). Koncentrowała się na produkcji trucków przeznaczonych głównie do użytku na zachodzie Stanów Zjednoczonych. W 1981 r. koncern White nabyło Volvo i zarejestrowało go jako Volvo White Truck Corporation. Dwa lata później firma Western Star usamodzielniła się i zaczęła produkować wyłącznie na rynek kanadyjski.
Model 4964 EX, ciągnik z silnikiem przed kabiną o konfiguracji 6x4, należy do serii "Constellation" firmy Western Star. Łatwo go rozpoznać po kanciastych liniach, szerokiej, chromowanej osłonie chłodnicy i prostokątnych reflektorach w przednich błotnikach. Przestronna kabina sypialna (o długości do 1,85 m) wskazuje na przeznaczenie pojazdu do pokonywania długich tras, podobnie jak umieszczone po bokach podwójne zbiorniki paliwa.
Kabina kierowcy - ze spawanych, ocynkowanych blach stalowych - ma w porównaniu z modelami wcześniejszymi o 20% większe drzwi, co ułatwia wsiadanie. Zredukowano też rozmiary konstrukcji dachowej, uzyskując o 28% większą widoczność. Wnętrze kabiny odpowiada standardom północnoamerykańskim, przy czym skuteczność wentylacji i ogrzewania poprawiono aż o 60%, co zwłaszcza w kanadyjskich warunkach klimatycznych odbierane jest bardzo dobrze. Nawet szyby boczne mają urządzenia odmrażające.
DANE TECHNICZNE:
Producent: Western StarTrucks Inc., Kenlowna (Kolumbia Brytyjska), Kanada
Model: 4964 EX
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Caterpillar 3406E o wtrysku elektronicznym i mocy 455 KM (335 kW) przy l 800 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna Fuller RT-13609A (od 5 do 10 biegów)
Resorowanie: resory piórowe
Rama: kratownica, podtużnice i poprzeczki stalowe, poprzeczki o profilu rurowym
Hamulce: bębnowe plus zintegrowany retarder
Ciężar całkowity: powyżej 15 t (w USA klasa
Udźwig całkowity: do 70 t
Post został pochwalony 0 razy |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
 |