|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek23 Zastępca administratora
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Witam dzisiejszy temat jest o Ciężarówkach Roku M-B Trucks
Mercedes-Benz LN2 - 1985
-W latach 1985-98 wyprodukowano 320 316 egz. Silnik wolnossący lub turbo z intercoolerem, 4- lub 6-cylindrowy, 4 lub 6 litrów poj., moc od 88 do 240 KM. Wymiana oleju co 5-15 tys. km. Przekładnia MB 5-12 biegów. Od 1995 roku Euro-2. DMC 6,5-15 ton.
Mercedes SK - 1990
-W latach 1989-98 powstało 188 977 pojazdów. Silnik MB turbointercooler EDC V6 lub V8 11 lub 14,6 l o mocy 240-530 KM, o momencie 784-2300 Nm. Wym. oleju co 10-45 tys. km (od 1996 roku co 30-90 tys. km), przekładnia MB 9, 12, 16 biegów. DMC � 18-41 t.
Mercedes-Benz Actros - 1997
-W latach 1996-2003 wyprodukowano ponad 230 tys. tych ciężarówek. Miały dwie rodziny silników: OM501 LA V6 o poj.12 l i mocy od 313 do 428 KM oraz 502 LA V8 o poj.16 l i mocy od 476 do 571 KM. Układ zmiany biegów Telligent (także automatyczny), system hamulcowy Telligent. Euro-2 i Euro-3.
Mercedes Atego - 1999
-W 1998 roku wprowadzono lekkie Atego od 6,5 do 15 ton DMC z dzieloną ramą i 4 kabinami. Silniki to OM904LA o poj. 4,25 i mocy od 122 do 170 KM oraz OM906 o poj. 6,4 l, a mocy od 231 do 279 KM. Wtrysk PLD, sterowanie Telligent. Po roku poszerzono rodzinę o pojazdy ciężkie, od 18 do 26 ton DMC, o dwóch lub trzech osiach. Z silnikami OM 602 LA i skrzyniami G85,G100 i G211 oraz Allison.
Mercedes-Benz Actros - 2004
-Po wyprodukowaniu 230 tysięcy Actrosów rodzinę tych ciężarówek zmodernizowano wyposażając ją w ulepszone silniki OM 501 LA o mocy 320-456 KM, a także OM 502 LA o mocy 503- 578 KM. Druga generacja systemu zmiany biegów Telligent wpłynęła na bardziej optymalne korzystanie z przełożeń. Lżejsze podwozie zwiększyło ładowność, w wersji z pojedynczymi tylnymi kołami (supersingle) nawet o 200 kg.
Wnętrze kabin całkowicie wymieniono, poprawiając ważną dla kierowcy ergonomię i komfort.
Actros III 2009
-Po sprzedaniu 600 tys. Actrosów pierwszej i drugiej generacji, Mercedes wprowadził na rynek trzecią, opartą na tych samych podstawowych komponentach, które były stosowane w roku 2007, ale z zauważalnymi zmianami. Poza nowym wyglądem ściany czołowej i co ważniejsze poprawioną aerodynamiką kabiny, w jej wnętrzu wprowadzono 37 zmian. Niektóre podnoszą komfort pracy, inne wypoczynku, a w sumie kierowca ma wygodniej. Poza nową leżanką użyto np. nowych blokad foteli ułatwiających poruszanie się w kabinie, składany stolik do pisania/jedzenia, nowe oświetlenie itd. Silniki o mocy 320 do 598 KM spełniają normy emisji dzięki wtryskowi AdBlue. Usprawnienia to wprowadzenie systemu sterowania ciśnieniem powietrza oszczędzającego energię oraz podobnie oszczędne pompy płynu chłodzącego. Actros jest bardzo bogato wyposażony w urządzenia poprawiające bezpieczeństwo samochodem ciężarowym.
Najważniejsze z nowych urządzeń Actrosa to nowa przekładnia automatyczny PowerShift 2, która z jednej strony ułatwia pracę kierowcy, a z drugiej, przynosi oszczędności paliwa i zmniejsza zużycie zespołu napędowego.
źródło:Polski Traker
Post został pochwalony 0 razy |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
 |