Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
behemoth Administrator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 900 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Płeć:
|
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że planowane drogi ekspresowe będą gotowe do 2012 roku.
Obecnie dróg o kategorii S jest 502 km, w budowie znajduje się ponad 400 km, na etapie przetargu jest około 480 km, a w planach na ten rok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma ogłoszenie kolejnych przetargów na prawie 400 km. Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez GDDKiA w 2009 roku, do Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku powstanie około tysiąca kilometrów dróg ekspresowych.
Weryfikacja uzyskanych „starych” decyzji środowiskowych przygotowanych i wydanych w oparciu o poprzednią wersję przepisów, zmienionych w listopadzie 2008 roku, została już w GDDKiA przeprowadzona. Tylko jedna decyzja środowiskowa, a nie połowa z posiadanych, wymaga zmiany.
Rok 2009 był rokiem intensywnej pracy nie tylko nad budową autostrad, ale także dróg ekspresowych i obwodnic. Prowadzone były także zintensyfikowane prace remontowe na istniejącej sieci drogowej - wykonano 230 zadań na sieci 1000 km dróg.
W 2008 roku w budowie było 184 km dróg ekspresowych, a w 2009 roku - 431 km. W 2008 roku postępowaniami przetargowymi objętych było 325 km, na koniec 2009 roku już 475 km. W 2010 roku GDDKiA ogłosi przetargi na kolejne 400 km. W 2008 roku przed uzyskaniem decyzji środowiskowej było 79 procent dróg ekspresowych, a na koniec 2009 roku zaledwie 43 proc.
Przy projektowaniu dróg ekspresowych w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przyjęto zasadę jak największego wykorzystania istniejących dróg krajowych, zakładając, że nowa ingerencja w obszar cenny przyrodniczo bardziej negatywnie wpływa na ten obszar niż rozbudowa ciągu, który już w środowisku istnieje. W większości przypadków podejście takie okazało się słuszne - rozbudowa istniejących ciągów powodowała zdecydowanie mniejszą zajętość terenów cennych i zdecydowanie mniejsze oddziaływania.
W okresie od października 2009 do stycznia 2010 roku GDDKiA przeprowadziła weryfikację uzyskanych decyzji środowiskowych i stwierdziła różnej rangi problemy, które w większości mogą jednak zostać usunięte w ramach powtórnego postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i nie wymagają zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Jedynie w jednym przypadku (autostrada A18 Olszyna – Golnice, przebudowa jezdni południowej) stwierdzono konieczność zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w związku ze stwierdzeniem znaczącego oddziaływania na obszary Natura 2000, które nie było wykazane w pierwotnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, a wynikało przede wszystkim z faktu wyznaczenia nowych obszarów Natura 2000 w październiku 2009 roku.
Drugim przypadkiem, gdzie stwierdzono prawdopodobieństwo wystąpienia potrzeby zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, jest projekt budowy drogi ekspresowej S7 Miłomłyn - Olsztynek. Obecnie trwają szczegółowe analizy i dopiero po ich zakończeniu (planowanym na czerwiec 2010 roku) okaże się, czy konieczna będzie zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Trasowanie dróg ekspresowych prowadzone było przed wysłaniem ostatecznej propozycji Natury 2000 do Komisji Europejskiej w październiku ubiegłego roku i w wielu przypadkach pojawiły się kolizje wynikające z wyznaczenia nowych obszarów Natura 2000. Przykładem może tu być droga ekspresowa S5 Nowe Marzy - Cotoń, gdzie kolizja z obszarem Natura 2000 „Łąki trzęślicowe w Foluszu” zaistniała wiele miesięcy po złożeniu wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zaś zaistnienie tej kolizji spowodowało konieczność przeprojektowania drogi. W takich przypadkach, a dotyczy to również m.in. drogi ekspresowej S7 Chęciny - Jędrzejów, wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych muszą zostać wycofane i zostaną złożone nowe wnioski na nowe przebiegi tych ciągów ekspresowych.
Do 15 listopada 2008 roku projekty drogowe przygotowywane były w sytuacji niedostosowania polskich przepisów do prawa wspólnotowego. Dlatego GDDKiA przygotowała najpierw procedurę umożliwiającą wyprzedzające przygotowywanie raportów do powtórnych ocen, a także wprowadziła zalecenie obligatoryjnego opracowywania materiałów i wnioskowania o powtórną ocenę oddziaływania na środowisko na etapie wydawania decyzji ZRID dla wszystkich projektów drogowych, choć taki obowiązek nie został nałożony w ustawie.
etransport.pl za edroga.pl
źródło: etransport.pl
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
Damian_Daf Aktywny użytkownik
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 163 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Lubawa Płeć:
|
I tak pewnie dadzą plamę znająć zycie ;/
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
darth_maul_93 Moderator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 275 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Leżajsk Płeć:
|
Ech te ich obietnice. Do 2012 mięliśmy miec A4 od granicy do granicy, A2 od granicy do granicy i duży kawał A1. oprócz tego kopę dróg ekspresowych. Ale dobrze będzie jak chociaż 1/10 z tego uda się zrealizowac...
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
behemoth Administrator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 900 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Płeć:
|
Panowie jak będziecie śmigać A1 to wbijcie do adminka na jakąś libacje. haha niedaleko mojej miejscowości będzie zjazd. A do samej autostrady mam 300 metrów.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
darth_maul_93 Moderator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 275 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Leżajsk Płeć:
|
Fajnie
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Damian_Daf Aktywny użytkownik
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 163 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Lubawa Płeć:
|
Dobrze wiedzieć
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
darth_maul_93 Moderator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 275 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Leżajsk Płeć:
|
U mnie najbliżej będzie A4, w okolicach Łańcuta, ale kiedy to będzie....... Może nie dożyje
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|