|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek23 Zastępca administratora
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Projekt rozporządzenia w sprawie normy Euro 6, który przyjął Parlament Europejski, przewiduje wprowadzenie zharmonizowanych przepisów technicznych dla pojazdów ciężarowych o ładowności ponad 2610 kg. Ostrzejsze normy szkodliwych emisji tlenku węgla, tlenków azotu i cząstek stałych mają od 31 grudnia 2013 roku zastąpić obowiązujące wartości graniczne normy Euro 4 oraz odnośne wartości Euro 5.
Treść proponowanego rozporządzenia wprowadzającego ostrzejsze normy emisji przez pojazdy ciężarowe i autobusy szkodliwych substancji, takich jak tlenki węgla (CO), tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe (PM) została wstępnie uzgodniona w nieformalnych konsultacjach z Radą. Na wtorkowym posiedzeniu plenarnym w Strasburgu Parlament Europejski zatwierdził wspólne ustalenia, co po formalnym zatwierdzeniu przez Radę pozwoli zakończyć proces legislacyjny nad tym projektem. Nowe limity emisji będą obowiązywać począwszy od 31 grudnia 2013 roku, czyli 9 miesięcy wcześniej niż proponowała Komisja Europejska.
Parlament poparł zaproponowane przez KE niższe limity emisji szkodliwych substancji. Dopuszczalna wartość emisji tlenków azotu została określona na poziomie 400mg/kWh, a więc o 80% niższym niż w normie Euro 5. Limity emisji cząstek stałych zostaną zmniejszone o 66% w porównaniu do Euro 5 i wyniosą 10 mg/kWh.
Równolegle do proponowanego rozporządzenia opracowane zostaną przepisy określające specyfikacje techniczne. KE powinna przyjąć te przepisy przed 1 kwietnia 2010 roku, aby dać czas producentom na dokonanie niezbędnych zmian technologicznych.
Dostęp do informacji dotyczących napraw i zachęty finansowe
Państwa członkowskie mogą wspierać wcześniejsze wprowadzanie ekologicznych pojazdów poprzez zachęty finansowe.
Wzorem rozwiązań obowiązujących w przypadku samochodów osobowych, producenci pojazdów o dużej ładowności będą zobowiązani zapewnić niezależnym podmiotom nieograniczony i znormalizowany dostęp do informacji dotyczących pokładowej instalacji diagnostycznej, sprzętu diagnostycznego i innego wyposażenia, narzędzi, w tym odpowiedniego oprogramowania oraz do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów.
Posłowie podkreślają, że niezależne podmioty rynkowe muszą mieć ustandaryzowany dostęp do informacji dotyczących napraw i OBD, tak samo jak autoryzowani dilerzy i warsztaty samochodowe. Serwisowanie i naprawy pojazdów przyczyniają się do ich prawidłowego funkcjonowania i eksploatacji. Poprzez umożliwienie wykonywania napraw również przez niezależne podmioty rynkowe dostęp do regularnej obsługi technicznej stanie się łatwiejszy.
Matthias GROOTE (PSE, DE)
Sprawozdanie w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych i silników
Procedura: Współdecyzja
Debata: 15.12.2008
Głosowanie:16.12.2008
źródło:Parlament Europejski
Post został pochwalony 0 razy |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
 |