|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
behemoth Administrator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 900 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Płeć:
|
W dniu 29 grudnia 2009 r. Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Szczecinie przeprowadził wspólne działania kontrolne wraz ze strażnikami międzygminnymi z Pyrzyc i policjantami z KPP Pyrzyce. Podjęcie wspólnej inicjatywy spowodowały interwencje wpływające do gminy o niszczeniu dróg przez przeładowane pojazdy przewożące buraki.
Koleiny powstają głównie w warstwach asfaltowych na odcinkach dróg w miejscach, gdzie wywoływane są zwiększone naprężenia, np. na skrzyżowaniach dróg, wzniesieniach, długich podjazdach oraz miejscach postoju ciężkich pojazdów samochodowych (parkingi, pobocza dróg), gdzie oprócz działania sił pionowych pochodzących od ciężaru pojazdów i ładunków, występują duże siły poziome. Wskutek obciążenia transportem drogowym i przenikania wody, warstwa podbudowy drogi ulega rozluźnieniu, a następnie destrukcji, natomiast nawierzchnia bitumiczno-asfaltowa drogi deformacji i popękaniu. W konsekwencji powstają koleiny i odkrycia podbudowy. Poza tym zjawisko przeładowywania pojazdów jest prowadzeniem nieuczciwej konkurencji w stosunku do innych przewoźników. Kosztem przeładowania pojazdów obniża się frachty, przez co uczciwych przewoźników stawia się na pozycji przegranych podczas negocjacji stawek za przewóz.
W efekcie podjętych działań zatrzymano do kontroli dwa pojazdy przewożące buraki do cukrowni w Kluczewie. Po zważeniu i odjęciu możliwych błędów ważenia, okazało się że posiadają one masę: pierwszy 48,07 tony, drugi 51,46 tony. Po naszych drogach dozwolony jest ruch pojazdów, których dmc nie przekracza 40 ton.
Oprócz niszczenia infrastruktury drogowej, istotny jest również aspekt bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Reakcja na kierowanie przeciążoną ciężarówką znacznie odbiega od nieprzeładowanego pojazdu - wydłuża się droga hamowania ciężarówki przeciążonej.
Oba pojazdy należały do tego samego przewoźnika. Obecnie ITD Szczecin prowadzi postępowanie administracyjne. Przewoźnikowi grozi kara za naruszenie przepisów ustawy o drogach publicznych w wysokości 70 100 złotych oraz naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym - niepoddanie obowiązkowemu sprawdzeniu tachografu i niewystawienie kierowcom zaświadczeń o spełnieniu wymagań postawionych kierowcom – 2 000 złotych. Za nadmiernie zużyty bieżnik opon zatrzymano dwa dowody rejestracyjne.
etransport.pl za GITD
Post został pochwalony 0 razy |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
 |