|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
|
|
|
|
Renault Magnum - seria samochodów ciężarowych produkowanych przez francuski koncern Renault V.I./Renault Trucks. Jedna z najczęściej spotykanych ciężarówek - wśród najcięższej klasy tych pojazdów (powyżej 16 ton).
Historia modelu
Renault Magnum produkowane jest od 1990 roku (w latach 1992-2000 montaż także w Polsce, z elementów przywiezionych z Francji. Całe kabiny i silniki przywożono na wagonach kolejowych. Produkcja została przerwana ze względu na zniesienie stawek celnych na importowane ciężarówki). Ukazały się cztery generacje Magnum - od 1990 roku Magnum AE, od 1997 Magnum Integral, od 2002 Magnum Millenium, od 2008 Magnum New Dimensions. Przez cały czas produkcji zachowano bryłę pojazdu z obszerną kabiną kierowcy.
W kolejnych modyfikacjach zmieniano silniki (o mocy maksymalnej 385 (AE), 390 (MACK), 400 (MACK)-(AE), 420 (AE), 430 (MACK), 440 (MACK)-(VOLVO)-(AE), 460 (VOLVO), 470 (MACK), 480 (MACK)-(VOLVO)-(AE), 500 (AE)-(VOLVO), 520 (AE)-(VOLVO), 560 (AE)-(MACK) KM silniki Renault MAGNUM New Dimensions są na podzespołach "VOLVO") oraz wystrój kabin, ale kształt pojazdu pozostaje niezmieniony. Kabiny tej serii modeli mają największe wymiary pośród wszystkich ciężarówek, płaską podłogę wewnątrz (całkowita wysokość wewnętrzna wynosiła 1,92 metra (od 2008 r. 2,05 metra), dzięki czemu nawet wysocy kierowcy mogą wewnątrz czuć się swobodnie), dwa łóżka, małą lodówkę, szafę na odzież, liczne schowki oraz regulowane elektrycznie żaluzje na wszystkie szyby. Taki komfort kabiny udało się uzyskać francuskim konstruktorom dzięki całkowitemu oddzieleniu części mieszkalno-roboczej (kabina) od jednostki napędowej i podwozia. Może holować naczepy o ciężarze nawet do 40 ton.
Renault Magnum należy do najpopularniejszych ciężarówek. Używany w międzynarodowym transporcie długodystansowym TIR przez czołowych przewoźników europejskich. Od połowy lat 90. także państwowy polski przewoźnik drogowy Pekaes używa Magnum, wożąc nimi ładunki głównie z Polski do Niemiec, Szwecji, Beneluksu, Anglii, Włoch, Francji i Rosji. Dzięki znacznemu przeszkleniu kabiny wszedł na rynek skandynawski, gdzie wcześniej pojazdy ciężarowe Renault nie były popularne wobec dominacji szwedzkich producentów Volvo i Scania. Magnum podbiło też rynki Niemiec oraz Turcji, stanowi podstawę taboru przewoźników z Hiszpanii i Portugalii, popularne w Europie Wschodniej, w tym w Polsce. Używany przez czołowe europejskie firmy spedycyjne jak np. Willi Betz z Niemiec, Hungarocamion z Węgier, Paconasa z Hiszpanii, Raben z Holandii czy Norbert Dentresangle z Francji.
Do spopularyzowania Renault Magnum w krajach skandynawskich przyczyniło się przejęcie w 2001 roku firmy Renault V.I. przez koncern Volvo AB.
Seria ciężarówek Renault Magnum trzykrotnie otrzymywała wysokie noty w konkursie o tyłuł najlepszej ciężarówki roku:
"Trucks of the Year 1991" - Renault AE Magnum zajął pierwsze miejsce,
"Trucks of the Year 1998" - Renault Magnum Integral zajął drugie miejsce,
"Trucks of the Year 2002" - Renault Magnum Millenium zajął trzecie miejsce
Producent Renault V.I.
Okres produkcji 1990 - nadal produkowany
Miejsce produkcji Bourg-en-Bresse Francja
Segment samochód ciężarowy
Silniki Diesel (KM):
385 (AE)
390 (Mack)
400 (Mack)-(AE)
420 (AE)
430 (Mack)
440 (Mack)-(VOLVO)-(AE)
460 (Volvo)
470 (Mack)
480 (Mack)-(VOLVO)-(AE)
500 (AE)
500 (Volvo)
520 (AE)-(VOLVO)
560 (AE)-(MACK)
Skrzynia biegów manualna, optidriver, optidriver+
Wysokość 1920 mm, od 2008 r. 2050 mm - Renault MAGNUM New Dimensions
Liczba miejsc 2 + 1 siedzenie rozkładane na leżankę
|
|
|
|
|
darth_maul_93 Moderator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 275 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Leżajsk Płeć:
|
Dzięki Foresto. A wiecie może czy te MACKI to miały silniki widlaste?? Czy może rzędowe. Kiedyś już o to pytąłem, ale mało się dowiedziałem
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Gość
|
Wysłany:
|
|
|
|
Śliczna jest Integralka i te nowe
|
|
|
behemoth Administrator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 900 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Płeć:
|
Silnik: 6-cylindrowy Mack E7 Econodyne o pojemności 121 i mocy od 300 do 450 KM lub silnik V8 Mack E9 Econodyne o pojemności 16,4 l i mocy 500 KM (368 kW)
W MACKach były widlaste, ale o renówkach mało się dowiedziałem.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
sebek23 Zastępca administratora
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
6-cylindrowy Mack i elektroniczny system kontroli Y-MAC i który jest stosowany w MAGNUM Są to silniki nowoczesne 6 cylindrowe z dwiema głowicami gdzie każda ma 4 zawory na cylinder zapewniający idealną cyrkulacje gazów. Wszystkie cechują się wysokim momentem obrotowym o płaskiej charakterystyce przebiegu a ik pracą steruje nowoczesny system Y
-MAC w którym się uzyskuje nawet o 5% obniżenie zużycia paliwa.Silnik Magnum wyposażony jest najnowszy system wtrysku EUP każda pompa wyposażona jest elektrozawór który jest sterowany indywidualnie przez układ Y-MAC.Optymalna dawka paliwa podawane jest do wtryskiwacza
źródło: moja głowa wiedza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sebek23 dnia , w całości zmieniany 2 razy |
|
|
behemoth Administrator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 900 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Płeć:
|
No sebek Jak na własną robotę to świetnie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
sebek23 Zastępca administratora
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
czytałem o tym w gazecie kiedyś i zapamiętałem
na mechanice się znam dobrze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sebek23 dnia , w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|