www.paszek-michal.pl.tl - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum www.paszek-michal.pl.tl  Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Renault Magnum
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> RENAULT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany:






Renault Magnum - seria samochodów ciężarowych produkowanych przez francuski koncern Renault V.I./Renault Trucks. Jedna z najczęściej spotykanych ciężarówek - wśród najcięższej klasy tych pojazdów (powyżej 16 ton).
Historia modelu
Renault Magnum produkowane jest od 1990 roku (w latach 1992-2000 montaż także w Polsce, z elementów przywiezionych z Francji. Całe kabiny i silniki przywożono na wagonach kolejowych. Produkcja została przerwana ze względu na zniesienie stawek celnych na importowane ciężarówki). Ukazały się cztery generacje Magnum - od 1990 roku Magnum AE, od 1997 Magnum Integral, od 2002 Magnum Millenium, od 2008 Magnum New Dimensions. Przez cały czas produkcji zachowano bryłę pojazdu z obszerną kabiną kierowcy.

W kolejnych modyfikacjach zmieniano silniki (o mocy maksymalnej 385 (AE), 390 (MACK), 400 (MACK)-(AE), 420 (AE), 430 (MACK), 440 (MACK)-(VOLVO)-(AE), 460 (VOLVO), 470 (MACK), 480 (MACK)-(VOLVO)-(AE), 500 (AE)-(VOLVO), 520 (AE)-(VOLVO), 560 (AE)-(MACK) KM silniki Renault MAGNUM New Dimensions są na podzespołach "VOLVO") oraz wystrój kabin, ale kształt pojazdu pozostaje niezmieniony. Kabiny tej serii modeli mają największe wymiary pośród wszystkich ciężarówek, płaską podłogę wewnątrz (całkowita wysokość wewnętrzna wynosiła 1,92 metra (od 2008 r. 2,05 metra), dzięki czemu nawet wysocy kierowcy mogą wewnątrz czuć się swobodnie), dwa łóżka, małą lodówkę, szafę na odzież, liczne schowki oraz regulowane elektrycznie żaluzje na wszystkie szyby. Taki komfort kabiny udało się uzyskać francuskim konstruktorom dzięki całkowitemu oddzieleniu części mieszkalno-roboczej (kabina) od jednostki napędowej i podwozia. Może holować naczepy o ciężarze nawet do 40 ton.

Renault Magnum należy do najpopularniejszych ciężarówek. Używany w międzynarodowym transporcie długodystansowym TIR przez czołowych przewoźników europejskich. Od połowy lat 90. także państwowy polski przewoźnik drogowy Pekaes używa Magnum, wożąc nimi ładunki głównie z Polski do Niemiec, Szwecji, Beneluksu, Anglii, Włoch, Francji i Rosji. Dzięki znacznemu przeszkleniu kabiny wszedł na rynek skandynawski, gdzie wcześniej pojazdy ciężarowe Renault nie były popularne wobec dominacji szwedzkich producentów Volvo i Scania. Magnum podbiło też rynki Niemiec oraz Turcji, stanowi podstawę taboru przewoźników z Hiszpanii i Portugalii, popularne w Europie Wschodniej, w tym w Polsce. Używany przez czołowe europejskie firmy spedycyjne jak np. Willi Betz z Niemiec, Hungarocamion z Węgier, Paconasa z Hiszpanii, Raben z Holandii czy Norbert Dentresangle z Francji.

Do spopularyzowania Renault Magnum w krajach skandynawskich przyczyniło się przejęcie w 2001 roku firmy Renault V.I. przez koncern Volvo AB.

Seria ciężarówek Renault Magnum trzykrotnie otrzymywała wysokie noty w konkursie o tyłuł najlepszej ciężarówki roku:
"Trucks of the Year 1991" - Renault AE Magnum zajął pierwsze miejsce,
"Trucks of the Year 1998" - Renault Magnum Integral zajął drugie miejsce,
"Trucks of the Year 2002" - Renault Magnum Millenium zajął trzecie miejsce

Producent Renault V.I.
Okres produkcji 1990 - nadal produkowany
Miejsce produkcji Bourg-en-Bresse Francja
Segment samochód ciężarowy
Silniki Diesel (KM):
385 (AE)
390 (Mack)
400 (Mack)-(AE)
420 (AE)
430 (Mack)
440 (Mack)-(VOLVO)-(AE)
460 (Volvo)
470 (Mack)
480 (Mack)-(VOLVO)-(AE)
500 (AE)
500 (Volvo)
520 (AE)-(VOLVO)
560 (AE)-(MACK)
Skrzynia biegów manualna, optidriver, optidriver+
Wysokość 1920 mm, od 2008 r. 2050 mm - Renault MAGNUM New Dimensions
Liczba miejsc 2 + 1 siedzenie rozkładane na leżankę
darth_maul_93
Moderator
PostWysłany:


Dołączył: 04 Sty 2010

Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

Dzięki Foresto. A wiecie może czy te MACKI to miały silniki widlaste?? Czy może rzędowe. Kiedyś już o to pytąłem, ale mało się dowiedziałem

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany:






Śliczna jest Integralka i te nowe Very Happy
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

Silnik: 6-cylindrowy Mack E7 Econodyne o pojemności 121 i mocy od 300 do 450 KM lub silnik V8 Mack E9 Econodyne o pojemności 16,4 l i mocy 500 KM (368 kW)

W MACKach były widlaste, ale o renówkach mało się dowiedziałem.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

6-cylindrowy Mack i elektroniczny system kontroli Y-MAC i który jest stosowany w MAGNUM Są to silniki nowoczesne 6 cylindrowe z dwiema głowicami gdzie każda ma 4 zawory na cylinder zapewniający idealną cyrkulacje gazów. Wszystkie cechują się wysokim momentem obrotowym o płaskiej charakterystyce przebiegu a ik pracą steruje nowoczesny system Y
-MAC w którym się uzyskuje nawet o 5% obniżenie zużycia paliwa.Silnik Magnum wyposażony jest najnowszy system wtrysku EUP każda pompa wyposażona jest elektrozawór który jest sterowany indywidualnie przez układ Y-MAC.Optymalna dawka paliwa podawane jest do wtryskiwacza

źródło: moja głowa wiedza Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebek23 dnia , w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

No sebek Wink Jak na własną robotę to świetnie.

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

czytałem o tym w gazecie kiedyś i zapamiętałem Wink
na mechanice się znam dobrze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebek23 dnia , w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> RENAULT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Programosy

Regulamin