Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
behemoth Administrator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 900 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Płeć:
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Optifuel Lab, samochód-laboratorium Renault Trucks, oszczędniejszy o 13%
RenaultWyścig producentów z XX wieku o uzyskanie jak największej mocy poszedł w zapomnienie. Dziś zastępuje go dążenie do nowoczesności i oszczędzania energii. Konstruując Optifuel Lab, samochód – laboratorium, Renault Trucks udowadnia, że możliwe jest znacznie zmniejszenie zużycia paliwa.
Dzięki kompleksowemu podejściu do zagadnienia oraz zaawansowanym rozwiązaniom aerodynamicznym, Optifuel Lab może się poszczycić o 13% mniejszym spalaniem, czyli o 4,5 l/100 km oraz mniejszą emisją (o 120g CO2/km). Wynik ten, uzyskany podczas tysięcy kilometrów jazd testowych w rzeczywistych warunkach drogowych, po raz kolejny wykazuje przewagę Renault Trucks w dziedzinie ograniczania zużycia paliwa. Jest również świadectwem głębokiego zaangażowania producenta w rozwój nowoczesnego społeczeństwa. Testowane dziś rozwiązania mogą zostać zastosowane w samochodach sprzedawanych w bliskiej lub dalszej przyszłości.
Dbając o stałe ulepszanie swych produktów i spełnienie oczekiwań klientów, Renault Trucks od dawna poświęca wiele sił i środków na konstruowanie i oferowanie samochodów zużywających możliwie jak najmniej paliwa. Pomimo prowadzonych badań nad wdrożeniem alternatywnych rodzajów napędu w dalszej perspektywie (pojazd hybrydowy, elektryczny, itd.), Renault Trucks jest nadal przekonane, że wysokoprężny silnik spalinowy będzie w dalszym ciągu dominującym rodzajem napędu na rynku przewozów długodystansowych.
Dlatego też, w 2007 roku firma Renault Trucks uruchomiła program badawczy Optifuel Lab. Jego głównym celem jest ograniczenie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń zestawu drogowego (ciągnika z naczepą). Pierwszy etap badań udowodnił, że możliwe jest uzyskanie znacznego obniżenia spalania poprzez zmianę rozwiązań aerodynamicznych stosowanych w konstrukcji zestawu, optymalizację konstrukcji układu napędowego i opon, a także wprowadzenie specjalnych systemów wspomagających kierowcę w prowadzeniu samochodu. Dziś, po przejechaniu 4500 kilometrów jazd testowych oraz po wykonaniu pomiarów w czasie jazdy na torze drogowym na odcinku 2500 kilometrów, autorzy projektu uzyskali zmniejszenie zużycia paliwa o 13%, czyli o 4,5 l/100 km, co przełożyło się jednocześnie na ograniczenie emisji CO2 o 120g/km, i to w rzeczywistych warunkach użytkowania, w porównaniu do analogicznego samochodu z aktualnej oferty pojazdów (Premium Route DXi 11.450 KM). Optifuel Lab pozostaje jednak pojazdem testowym, który nie jest przeznaczony do wprowadzenia na rynek. Stanowi dla Renault Trucks cenne narzędzie badawcze do sprawdzania skuteczności różnych rozwiązań prowadzących do zmniejszenia spalania, które w bliższej lub dalszej przyszłości mogą znaleźć zastosowanie w samochodach oferowanych na rynku.
Obecnie, samochód ten pozostaje pojazdem badawczym, który nie jest przewidziany do wprowadzenia do sprzedaży. Niektóre zastosowanych rozwiązań, mimo ewidentnych korzyści z nich płynących, nie są zgodne z normami ruchu drogowego. Przykładem mogą być spojlery wyprowadzone poza obrys naczepy. Renault Trucks ma nadzieję, że prowadzone badania i ich wyniki przyczynią się do podjęcia przez pozostałych producentów samochodów ciężarowych debaty nad istniejącymi przepisami, a także zachęcą administrację do zmiany stanowiska.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
sebek23 Zastępca administratora
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Nie wiem co powiedzieć
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
behemoth Administrator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 900 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Płeć:
|
Mnie się nawet podoba...
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
sebek23 Zastępca administratora
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
Ładny ale najważniejsze to że nie pali jak smok
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
behemoth Administrator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 900 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Płeć:
|
Nooo... Obniżenie spalania o 13% to dużo.!
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
sebek23 Zastępca administratora
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal Płeć:
|
No a firmach której trzeba płacić za przepały fajnie się sprawdzi
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
behemoth Administrator
|
Wysłany:
|
|
|
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 900 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Płeć:
|
Zobaczymy za kilka lat.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|