www.paszek-michal.pl.tl - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum www.paszek-michal.pl.tl  Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Historia
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> SCANIA
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany:






Firma została założona w roku 1900 pod nazwą Maskinfabriks AB Scania w Malmö. Nazwa firmy pochodzi od krainy Skåne w Szwecji. W 1911 roku przedsiębiorstwo połączyło się z innym koncernem motoryzacyjnym (Vagnsfabriks Aktiebolaget i Södertälje) tworząc AB Scania-Vabis. W 1969 roku doszło do połączenia z firmą SAAB i kolejnej zmiany nazwy - tym razem na Saab-Scania AB. Wspólnym stał się także znak firmowy, którym sygnowane były zarówno ciężarówki oraz autobusy, jak i samochody osobowe. Kiedy w 1995 koncerny rozdzieliły się, część produkująca pojazdy użytkowe otrzymała nazwę Scania AB, którą nosi do dziś.

Od 1916 roku głównym akcjonariuszem firmy była rodzina Wallenbergów. W późniejszym czasie sprawowała kontrolę nad firmą za pośrednictwem funduszu inwestycyjnego "Investor AB". W ostatnich latach kilka koncernów motoryzacyjnych próbowało przejąć kontrolę nad Scanią skupując jej akcje. Próba podjęta przez Volvo AB została zablokowana przez urząd antymonopolowy UE. W późniejszym czasie pakiety akcji przejęły koncerny MAN oraz Volkswagen, blokując sobie nawzajem możliwość przejęcia kontroli. W marcu 2008 r. Volkswagen, który miał 20,89 proc. akcji Scanii, dających prawo do niemal 38 proc. głosów, odkupił od "Investor AB" i fundacji Wallenbergów pakiet akcji. W ten sposób zwiększył udziały do 37,73 proc. akcji z prawem do 68,6 proc. głosów. Ponieważ Volkswagen posiada część akcji koncernu MAN oraz fabrykę ciężarówek w Brazylii, najprawdopodobniej będzie je chciał połączyć w jedną grupę przemysłową specjalizującą się w produkcji ciężarówek, autobusów i silników diesla.

Samochody ciężarowe

Serie samochodów ciężarowych:
Scania serii 1
Scania serii 2
Scania serii 3
Scania serii 4
Scania serii P
Scania serii R

Samochody ciężarowe Scanii mogą być wyposażone w jeden z 5 rodzajów kabin:
kabiny sypialne (Topline, Highline, CP19, CR19) cechują się największym komfortem pracy oraz wypoczynku kierowcy. Wyposażenie tej serii kabin jest najbogatsze. W tej kabinie kierowca może przyrządzić sobie posiłek, obejrzeć film, rozłożyć przenośne urządzenia biurowe i zaplanować trasę przejazdu. Pomocne w utrzymaniu porządku są liczne schowki. Kabina Highline jest mniejsza od Topline,
kabiny dzienne (CP16, CR16) są tak zaprojektowane, by oferowały największą przestronność wnętrza. Typ P jest niżej osadzony na podwoziu, dzięki czemu udało się zmniejszyć liczbą stopni wejściowych,
kabina krótka (CP14, CR19) zapewnia maksymalne wydłużenie przestrzeni ładunkowej kosztem długości kabiny. Jest często stosowana w pojazdach budowlanych - betonomieszarkach, wywrotkach,
kabiny załogowe (CP28, CP31) umożliwiają przewóz większej liczby osób, stosowane na przykład w pojazdach straży pożarnej i służb komunalnych,
kabina Longline - najbardziej prestiżowa kabina sypialna, której długość jest taka sama jak kabiny typu T (z silnikiem przed kabiną). Dzięki temu przestrzeń we wnętrzu zwiększyła się prawie dwukrotnie.

Modele kabin Scanii:
Seria R - najnowszy, stosowany jako pojazd dalekobieżny w transporcie drogowym,
Seria P - mniejsza wersja Scanii R, stosowana w dystrybucji lub transporcie na małe odległości, są też przystosowane do specyficznego transportu dalekiego np. na zabudowach typu lohra, przez jednego kierowcę,
Seria T - z silnikiem przed kabiną (Scania już nie produkuje tej serii),
Seria G - jest to kompromis pomiędzy serią P i R, który ma wypełnić lukę i dotrzeć do klientów wymagających konkretnych rozwiązań. Seria G zbudowana jest z używanych już do produkcji elementów, dlatego więc projektowanie tej ciężarówki trwało niewiele czasu. Kabina Scanii G zamontowana jest wyżej niż serii P, ale niżej od serii R,
Seria L - ciągnik siodłowy z naczepą to typowy przedstawiciel Scania klasy L. Ciągniki siodłowe Scania budowane w oparciu o ramy o normalnej wysokości N, obniżonej L lub bardzo niskiej E mogą tworzyć zestawy o masie całkowitej do 60 ton, moce maksymalne od 300 do 580 KM,
Seria D - Scania klasy D to pojazdy dystrybucyjne przeznaczone do transportu krajowego realizowanego na krótkich dystansach,
Seria C - Scania klasy C to nowa generacja samochodów przeznaczona do bardzo ciężkich warunków pracy. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów w tej klasie wynosi 150 ton.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia , w całości zmieniany 1 raz
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

tu jeszcze brakuje Scania serii 1 też była

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany:






Nie zauważyłem dzięki za uwagę zaraz poprawię ;]
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

z noskiem i bez była jak pamiętam

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Damian_Daf
Aktywny użytkownik
PostWysłany:


Dołączył: 01 Mar 2010

Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Lubawa
Płeć: Mężczyzna

Widziałem autko na żywo w okolicach Stavanger ( N )

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> SCANIA Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Programosy

Regulamin